| Litter star world |
♥ Bila Kita Dah Sayangkan Dia ♥
Monday, December 24, 2012 • 5:38 AM • 2 comments

*now playing #semua tentang kita :"(

   Apabila kita ingin mempunyai teman, janganlah kerana kelebihannya, kerana mungkin satu kelemahan, kau mungkin akan menjauhinya. 

                    Andai kau inginkan teman, janganlah kerana kebaikannya kerana mungkin dengan satu   keburukan, kau akan membencinya.


                   Andai kau ingin peneman yang satu, janganlah kerana ilmunya. Kerana apabila kita buntu kau mungkin akan menfitnahnya.

Andai kau ingin seorang peneman setiamu, janganlah kerana sifat cerianya kerana andai dia tak pandai menceriakan, kau mungkin akan menyalahinya.

Andai kau seorang peneman yang setia terimalah dia seadanya, kerana dia seorang peneman yang hanya manusia biasa. Jangan diharapkan semuanya sempurna kerana kau juga tidak sempurna.

Assalamualaikum . hai lambai tangan . Lamekan tak update ? hmm . harini nak cerita lah .  Pasal sahabat . Sahabat apa maknanya tu ? Pikirkan lah ye . 

Bangun pagi pagi tadi 24/12/2012 . Tengok henset ada mesej . 

"kak hannah , abg **** excident . 

Omg . air mata saya dah mengalir . Terus lari dekad mak . Mak . **** excident mak . Mak kate sabar . Tapi hatini takboleh sabar lagi nak . Dari pukul 8 melalak smpai pukul setengah okey . Bengkak mata ni wak . Awak . kenapa boleh jadi macam ni wak ? Kenapa ? Awak excident teruk tak ? Macam mane boleh jadi ? Awak tahu tak saya terus tengok gambar gambar awak . Awak saya sayang sgt dengan awak .

Tadi dan pada masa yang sama jugak saya dapat tahu . Awak ada minat orang lain . Awak ! Sampai hati awak kan ? Dalam sedih sedih saye kenang awak excident tapi bende lain jadi bila saye dapat tahu awak in a relationship with someone . Awak pikir saya apa ? Tunggul kayu ? Dah lama dah saya agak . Awak memang ada  relation dengan perempuan tu kan awak ? Mase saya dapat tahu ni tahap kesabaran saya boleh sabar lagi wak . Tapi bila ada lagi satu hal yang saya takboleh terima BILA AWAK TIPU SAYA . AWAK TAK EXCIDENT pun  kan ? kenapa awak tipu saya wak ? kenapa ? :"( 

Awak hayatilah ayat ayat ni awak . Biar awak paham erti sebenar saya 

Bila saya dah sayangkan someone saya akan sentiasa inginkan bahagia . Kalau boleh saya ingin sentiasa besamanya . Bile saya  sayang orang tu . saya tunggu lama pun takpe . Tapi bila awak tunggu awak . awak marah marah . Tapi takpe wak . hatikata adat lah tu ada yang menunggu dan ditunggu . Bile saya dah sayangkan awak .  saya tak tido pun takpe . asalkan dapat layan awak yang tengah bosan . Tapi bila saya bosan ade awak layan saya? Hati kata takpe . mungkin awak tengah busy kot . Bila saya dah sayangkan awak . Saya suka cerita suka dan duka saya pada awak . Tapi awak layan saya macam tunggul  je kan ? Tapi bila awak bercerita pada kita . Kita dengar wak sepatah sepatah yang awak cakapkan . Kalau tak dengarnanti awak marah . hati kata takpe . sayanglah katakan . Bila saya dah sayang awak . Bila kita gaduh . saya banyak mengalah . Saya diam je awak . Tapi awak ? macam heboh satu dunia tentang masalah kita kan ? tapi hati kata takpe . mungkin awak tengah tension . Bila saya dah sayangkan awak . Saya kol awak tapi awak mengelak . awak pass henset awak kat orang lain takpe masa saya kol awak matikan . Bila jadi macam tu takpe . Hati kata takpe . layan kan jelah . kawan awak kawan saya jugak kan ? Bila saya dah sayangkan awak . awak ingat tak ? time tu awak mintak makanan kat saya ? waktu tu saya pun tengah lapar . tapi takpe awak amiklah semua makanan tu . Hati kata xpe . kesian dia . Jagelah hati dia . Bila saya dah sayangkan awak . Bila awak penat . saya selalu suruh awak rehat . tapi bila saya penat ? awak suruh jugak saya layan awak . ADIL ke ? tapi xpe lah . hati kata bukan selalu pun kan . Bila saya dah sayang awak . Saya dah jadik gile bile dengar awak sakit atau excident . tapi bila saya sakit macam nak mati ni ? Awak boleh lagikan berfoya foya meraikan kesakitan saya .  Tapi hati saya kata takpa . tak kan lah 24jam nak berkepit je dengan saya kan ? Awak . awak tahu tak ? dalam hubungan kita . saya takpernah jadi hipokrit awak . saya cuba setia dan bertahan tahap gaban , tapi awak yang hancurkan segalanya . Saya dah penat awak . penat ikutkan kata hati. penat melayan kerenah awak . Saya kecewa bila segala pengorbanan saya awak balas dengan kejahilan awak terhadap cinta saya . Awak tahu tak . Bila saya dah sayang sangat sangat dead awak . memang susah saya nak lepaskan awak untuk orang lain . Walau saya tahu . awak memang tak macam dulu lagi . kenangan kita dulu dulu . mana pergi ? hilang ? lenyap ? masuk laut apekah ? cukup sampai sini awak hubungan kita . walau susah saya mesti relakan awak pergikan ? semoga awak bahagia . 

Kalau awak baca segala ayat ni . Saya harap awak berubah . Saya nak sangat tengok senyum awak yang dulu . Senyum ikhlas . bukan senyuman hipokrit . Hati saya memang taksanggup tengok awak derita tapi awak ayng taktahu hargai saya . Awak memang taktahu betapa sayang saya pada awak . Awak saya sangat terkilan dengan ayat awak . 

A: awak saya deman lah . pening pening . asyik muntah je
B : alahai demam sikit je tu jangan nak mengade la 

hahahaha . saya menangis wak bile awak kata macam tu . sampai hati awak kan . Saya tahu awak buat semua ni sebab nak awak dilepaskan dari saya kan ? Awak saya sanggup tinggalkan awak asal awak bahagia . Dan saya nak awak hargai setiap pengorbanan saya untuk awak . Walau hati saya terluka tapi takpe asal awak bahagia .

saya harap kita boleh jadi kawan ye awak .

KAWAN sejati ialah KAWAN yang setia,
Sanggup berkorban demi kawan mereka,
Pada suatu hari CINTA terjatuh dalam telaga,
KENAPA?
Kerana CINTA itu buta.


Lalu KAWAN pun ikut terjun dalam telaga,

KENAPA?
Kerana KAWAN akan berbuat apa sahaja demi CINTA.


Didalam telaga CINTA hilang.

KENAPA?
Kerana CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap.
Sedangkan KAWAN masih tercari-cari dimana CINTA dan terus menunggu.
KENAPA?
Kerana KAWAN itu sejati dan akan kekal sebagai KAWAN yang setia :')

From  your  ex 
  @niaa hannah 





PASTFUTURE
PRINCESS PINK


7 Pinky An Non |







TALKIE TALKING